zwyczajna rama do ostrego koła?

Data: 2009-06-01 17:41:23
Autor: Pietia
zwyczajna rama do ostrego koła?
Pytanie:

Czy normalna rama (Kalaharii 550) nada się do przeróbki na OK czy nie
bardzo? Będą problemy z naciągiem łańcucha?
Chciałbym przerobić jak najtanszym kosztem.

pozdrawiam
Pietia

Data: 2009-06-01 09:12:04
Autor: Kuba Abuk
On Jun 1, 5:41 pm, Pietia <vuyecUSU...@wp.pl> wrote:
Pytanie:

Czy normalna rama (Kalaharii 550) nada się do przeróbki na OK czy nie
bardzo? Będą problemy z naciągiem łańcucha?
Chciałbym przerobić jak najtanszym kosztem.

Problemy będą. Możesz spróbować z half-linkiem Dartmoora i szerokim
łańcuchem. Lepszym, ale wykluczającym ostatnie twoje zdanie
rozwiązaniem byłaby piasta z mimośrodem (White Industries ENO
Eccentric Hub), albo rama z poziomymi hakami - jakiś stary paździerz,
czy chociażby posiadająca ~normalną geometrię jak Author A-gang P.M
16,5".

Zdravim,
Kuba

Data: 2009-06-01 18:22:34
Autor: Pietia
Kuba Abuk wrote:

> [...]

Eccentric Hub), albo rama z poziomymi hakami - jakiś stary paździerz,
czy chociażby posiadająca ~normalną geometrię jak Author A-gang P.M

A ile (w przybliżeniu) takie koło z piastą z mimośródem może kosztować?
Bo pewnie wtedy to juz nie ma sensu przeplatac, tylko kupic całosć.

Data: 2009-06-01 09:48:14
Autor: Kuba Abuk
On Jun 1, 6:22 pm, Pietia <vuyecUSU...@wp.pl> wrote:

A ile (w przybliżeniu) takie koło z piastą z mimośródem może kosztować?
Bo pewnie wtedy to juz nie ma sensu przeplatac, tylko kupic całosć.

Use the Google Luke! Podpowiem, że ta piasta (sama piasta!) jest
droższa, niż mielecka rama "szyta" pod indywidualny wymiar:o)

Zdravim,
Kuba

Data: 2009-06-01 21:30:40
Autor: Pietia
Kuba Abuk wrote:

> [...]

Use the Google Luke! Podpowiem, że ta piasta (sama piasta!) jest
droższa, niż mielecka rama "szyta" pod indywidualny wymiar:o)

usowalem przed przeczytaniem - jakies profesjonalne częsci do maszyn i
kilka forów. Ogólnie jakiś rzadki wynalazek! ;)

Data: 2009-06-01 12:13:07
Autor: Kuba Abuk
[...]

Może kogoś zaciekawi: White Industries ENO Eccentric Hub (ceny
sugerowane):
http://www.whiteind.com/rearhubs/singlespeedhubs.html - 175-180$
+ http://www.whiteind.com/singlespeedgearing/fixedgearcogs.html - 47$
Na ebayu trochę taniej.

I jeszcze jeden pomysł - rozwiązany od innej strony (bynajmniej nie
tej związanej z czterema literami):
http://www.trickstuff.de/index.php?p=d116en1
http://www.trickstuff.de/shop/product_info.php?products_id=424
Powyższe rozwiązanie wiąże się z koniecznością kupna nowej korby Sh HT
II.

Zdravim,
Kuba

Zdravim,
Kuba

Data: 2009-06-01 20:12:53
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-06-01, Kuba Abuk wrote:

[...]

Wow, fajne. Tak się właśnie dzisiaj rano zastanawiałem, czy ktoś coś
takiego już wykminił. ;)

Data: 2009-06-01 09:14:23
Autor: Kuba Abuk
[...]

Zapytaj w Mielcu, ile wyniosłoby przespawanie haków od Speedrowera.
http://www.bikemielec.com/bm_pl/index.html

Zdravim,
Kuba

Data: 2009-06-01 19:13:31
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
zwyczajna rama do ostrego koła?
Panie Kuba Abuk, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

[...]

Nie wiesz może, czy ta firma zajmuje się też widelcami (stalowymi
najlepiej)?

Data: 2009-06-01 19:28:52
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
zwyczajna rama do ostrego koła?
Panie Marek 'marcus075' Karweta, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:xntzg0lxfpdj$.dlgpedaluje.ile.moze> przy ul....

[...]

Dobra, znalazłem.
Z czego oni te ramy robią, że sztuka trekkingowa kosztuje 290zł? O.O

Data: 2009-06-02 11:16:55
Autor: DarianS.
zwyczajna rama do ostrego koła?
On 1 Cze, 19:13, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
> [...]

>http://www.bikemielec.com/bm_pl/index.html

Nie wiesz może, czy ta firma zajmuje się też widelcami (stalowymi

 na stronie mają gdzieś tam napisane, że widelce ich nie obchodzą bo
to dla nich średni zarobek.

--

Adrian S.

Data: 2009-06-02 20:52:54
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
zwyczajna rama do ostrego koła?
Panie DarianS., prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

sp...@gmail.com> wrote:
[...]

Znalazłem, znalazłem. Zostaje chyba Orłowski. Albo Wrzask. ;-)

Data: 2009-06-01 19:12:30
Autor: Rafał Wawrzycki
Dnia 01 cze 2009 w liście [news:h00sra$66g$1inews.gazeta.pl] Pietia [vuyecUSUNTO@wp.pl] napisał(a):

Czy normalna rama (Kalaharii 550) nada się do przeróbki na OK czy nie
bardzo? Będą problemy z naciągiem łańcucha?
Chciałbym przerobić jak najtanszym kosztem.

Tak jak Kuba radzi. Albo kup po prostu jakąś starą szosę z hakami do tyłu i sfiksuj ją :)

--
Pozdrawiam, Rafał W.

Data: 2009-06-01 11:47:07
Autor: Kuba Abuk
[vuyecUSU...@wp.pl] napisał(a):

> Czy normalna rama (Kalaharii 550) nada się do przeróbki na OK (...)

Tak jak Kuba radzi. Albo kup po prostu jakąś starą szosę z hakami do
tyłu i sfiksuj ją :)

Cześć,

Kalahari (Merida) to nie szosa, ino w języku lengłydż "entry level"
MTB.

Mój projekt fixedMTB ciągle w powijakach. Jeśli dostanę ramę Cr-Mo
<2kg w rozm. 19-19,5" do górala w normalnej cenie (Marin, Trek na True
Temper Platinium, czy inną Dedę lub Reynoldsa), to przekuję "Stalową
Wolę" (aktualny pojazd flagowy) na poziome haki. Wcześniej myślałem o
Mielcu, ale moja Żona nie wpuści żadnego aluminiaka do garażu. Do tego
piasta z zablokowanym bębenkiem - Haunebu IV, kapcie 2,2", przełożenie
2,0 i do kompletu ubłocona gęba grasująca po okolicznych wioskach.
Piasta: http://www.bike4.eu/wp-content/uploads/2007/11/haunebu_4.jpg

Zdravim,
Kuuba

Data: 2009-06-01 22:16:58
Autor: Rafał Wawrzycki
zwyczajna rama do ostrego koła?
Dnia 01 cze 2009 w liście [news:c83ee846-1c1f-4084-9490-
2178bca86c8d@g20g2000vba.googlegroups.com] Kuba Abuk [J.Gruchota@gmail.com] napisał(a):

przełożenie 2,0

Toż to masakra będzie.

--
Pozdrawiam, Rafał W.

Data: 2009-06-01 13:41:26
Autor: Kuba Abuk
On Jun 1, 10:16 pm, Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> wrote:

> przełożenie 2,0

Toż to masakra będzie.

Spróbuj na 3,0 ruszyć w teren:o)
Sheldon w tych warunkach na 42*30T jeździł.
http://www.sheldonbrown.com/fixed.html - akapit o rowerach górskich.

Zdravim,
Kuba

Data: 2009-06-02 00:06:01
Autor: Rafał Wawrzycki
zwyczajna rama do ostrego koła?
Dnia 01 cze 2009 w liście [news:09a7d56d-a2c8-4f6b-a7aa-
1d7096a9ee5e@y9g2000yqg.googlegroups.com] Kuba Abuk [J.Gruchota@gmail.com] napisał(a):

Spróbuj na 3,0 ruszyć w teren:o)

W sumie racja.

--
Pozdrawiam, Rafał W.

Data: 2009-06-02 09:41:59
Autor: Paweł Suwiński
zwyczajna rama do ostrego koła?
Dnia pon, 01 cze 2009 tako rzecze Kuba Abuk:

> [...]

Toż to masakra będzie.

Spróbuj na 3,0 ruszyć w teren:o)
Sheldon w tych warunkach na 42*30T jeździł.

"Przerabiałem" temat  ostrego górala. Wisi  u mnie jeden w  piwnicy na
haku  (przełożenie 2,1,  tak  na  oko ~13kg),  ale  ostatnio coś  mało
jeździ. Tak  z moich  doświadczeń góral na  ostro sprawdza  się raczej
słabo (za duże  obciążenia kolan i kręgosłupa na  podjazdach). Może za
wyjątkiem płaskich  terenów (u  mnie 3M pagóry  po lodowcu).  Na pewno
podstawa  to niska  waga,  IMHO  nie więcej  niż  10kg. Natomiast  mam
wrażenie, że dobrą fiksacją może być ostry cyklocross i o tym zaczynam
myśleć po  woli. Czyli rowerek, z  którym pod większą górkę  nawet nie
próbujemy wjeżdżać  tylko zarzucamy  na plecy i  dajemy z  buta. Czyli
znowu niska waga, i jakiś taki gabarytny do noszenia.

Aha, i  te leśne przełożenie  ~2,0-2,1 trochę wnerwia na  dojazdach do
lasu. Pewnie  głównie z  tego powodu, że  góral ma  sportową sylwetkę.
Mam  też dziwne  wrażenie, że  takie miekkie  przełożenie może  równie
negatywnie  wpływać na  kolana (takie  szarpanie z  duża siłą)  jak za
twarde przełożenie. Na "szosie" mam 2,8  (9kg) i jeździ mi się na niej
znacznie lepiej.

To tyle z uwag, może Ci się przydadzą.

--
Uzdrawiam
Paweł Suwiński

Data: 2009-06-02 01:14:19
Autor: Kuba Abuk
On Jun 2, 9:41 am, Paweł Suwiński <drac...@wp.pl> wrote:

"Przerabiałem" temat  ostrego górala. Wisi  u mnie jeden w  piwnicy na
haku  (przełożenie 2,1,  tak  na  oko ~13kg) (...)  Na pewno
podstawa  to niska  waga,  IMHO  nie więcej  niż  10kg.

+ lekkie koła, co pomaga w podrzuceniu tyłu.

[...]

O mały włos, a miałbym mniej więcej cyklocrossową One-One Pompino z
hakami poziomymi na 135mm...
http://www.on-one-shop.co.uk/?page_id=591 I takiż właśnie pomysł na
ostrego przełaja.
Swego czasu podkradłem Żonie Wichra i wsadziłem oponki przełajowe
700*30 - weszły na styk.
Na przełożeniu 38*16T frajda z jazdy w terenie ogromna + łatwość
wyskoczenia z roweru przed nieprzejezdnym odcinkiem.

[...]

Ja mam w torówce 2,6 (52*20T) i mocne kopyto, ale wyrosłem z
miejskiego ściganctwa i traktuję OK jako rower treningowo-zimowy,
wyrabiający nawyki stałego pedałowania z wysoką kadencją. Miękkie
przełożenie jest łagodniejsze dla kolan. Poza tym w fixedMTB rozsądnym
wydaje się wspomaganie przednim hamulcem. Zostawmy pokrzykiwanie hasła
"fuk brakes" warszawskim nastolatkom.

Zdravim,
Kuba

Data: 2009-06-02 04:14:14
Autor: Saurus
On 2 Cze, 10:14, Kuba Abuk <J.Gruch...@gmail.com> wrote:

O mały włos, a miałbym mniej więcej cyklocrossową One-One Pompino z
hakami poziomymi na 135mm...http://www.on-one-shop.co.uk/?page_id=59

Żałuj, że się nie zdecydowałeś :P

Data: 2009-06-02 10:50:47
Autor: Coaster
Rafał Wawrzycki wrote:
Dnia 01 cze 2009 w liście [news:c83ee846-1c1f-4084-9490-
2178bca86c8d@g20g2000vba.googlegroups.com] Kuba Abuk [J.Gruchota@gmail.com] napisał(a):

przełożenie 2,0

Toż to masakra będzie.

Hmm, masakra czy "masakra"? Toz kazdy zwykly podworkowy singiel (niemiec, ruski czy holender) od poczatku XX wieku mial miedzy 2,1-2,6. Nie bylo to OK ale przelozenie do przodu bylo twardsze niz 2,0.
I nawet dzieci zawsze jezdzily na takich za duzych rowerach bez wiekszego problemu (czasem nawet pod rama).
BTW ja zastanawiam sie nad 2.88-3.25 ;-)

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-06-02 13:58:31
Autor: Rafał Wawrzycki
zwyczajna rama do ostrego koła?
Dnia 02 cze 2009 w liście [news:h02p98$t35$1news.supermedia.pl]
Coaster [manypeny@mac.com] napisał(a):
BTW ja zastanawiam sie nad 2.88-3.25 ;-)

Do fixa-górala? --
Pozdrawiam, Rafał W.

Data: 2009-06-02 14:01:46
Autor: Coaster
Rafał Wawrzycki wrote:
Dnia 02 cze 2009 w liście [news:h02p98$t35$1news.supermedia.pl]
Coaster [manypeny@mac.com] napisał(a):
BTW ja zastanawiam sie nad 2.88-3.25 ;-)

Do fixa-górala?

Nie zawezajac sie do Gorala - do all-roundera.

Data: 2009-06-02 14:39:37
Autor: Jan Cytawa
Coaster napisał:

BTW ja zastanawiam sie nad 2.88-3.25 ;-)

Strasznie twardo. Na miasto MZ sie nie nadaje.

Jan Cytawa

Data: 2009-06-02 15:03:35
Autor: Rafał Wawrzycki
Dnia 02 cze 2009 w liście [news:h036hq$1l4$1news.lublin.pl] Jan Cytawa [cytawa@hektor.umcs.lublin.pl] napisał(a):

Strasznie twardo. Na miasto MZ sie nie nadaje.

Na płaską Warszawę może być. Zależy jak się lubi jeździć: szybko na prostej, czy miękki start ze świateł :)

Teraz jeżdżę na przełożeniu ok. 2,8 i chyba jest najlepiej. Wcześniej śmigałem na 3,0 i 3,2 i też miało to swój urok (ale i bolące kolana).

--
Pozdrawiam, Rafał W.

Data: 2009-06-02 15:10:15
Autor: Coaster
Jan Cytawa wrote:
Coaster napisał:

BTW ja zastanawiam sie nad 2.88-3.25 ;-)

Strasznie twardo. Na miasto MZ sie nie nadaje.

Zobacze jak to sie sprawdzi w 'sztywnym kole' - w singlu ze starego Jaguara mam 46/16. W kolarce wlasciwie uzywam tylko duzego blatu (52) a najczesciej do tego koronek 18-20. Niekiedy 16-tki i czasem 22-jki. Pozwyzej 22-jki i z baltu 48 wlasciwie nie korzystam...

Data: 2009-06-02 11:20:45
Autor: DarianS.
On 1 Cze, 20:47, Kuba Abuk <J.Gruch...@gmail.com> wrote:

Mielcu, ale moja Żona nie wpuści żadnego aluminiaka do garażu. Do tego
piasta z zablokowanym bębenkiem - Haunebu IV

nie wiem czy się chwaliłem na preclu czy nie, ale umiem "zakontrować"
bębenek shimanowski. Wymaga użycia jednej szprychy i kleju
epoksydowego dwuskładnikowego, teoretycznie jest trwalsze niż samo
zalanie wnętrza bębenka klejem. Jakby co mogę udzielić porad przez
maila. Na początek to ekstra tania opcja.

--

Adrian S.

Data: 2009-06-01 19:27:13
Autor: Paweł Suwiński
zwyczajna rama do ostrego koła?
Dnia pon, 01 cze 2009 tako rzecze Pietia:

Pytanie:

Czy normalna rama (Kalaharii 550) nada się do przeróbki na OK czy nie
bardzo? Będą problemy z naciągiem łańcucha?

Jeżeli to  rama z pionowymi hakami  to bym sobie darował.  Oprócz tych
mimośrodów (?) (o których nic nie wiem), aby w takiej ramie jakkolwiek
napiąć  łańcuch trzeba  mieszać na  raz ogniwami/półogniwami  łańcucha
oraz  doborem zębatek  tył/przód. Będzie  tylko kilka  takich ustawień
tarcza - koronka  - łańcuch (z ewentualnym użyciem  pół ogniwa), które
pozwoli uzyskać jakieś sensowne napięcie łańcucha.

Próbowałem  do klasycznego  treka  z hakami  pionowymi wsadzić  piastę
planetarną  i  ostatecznie  skończyłem   z  napinaczem,  bo  nie  taki
wychodził stosunek tarcza/koronka jak chciałem.

Widziałem, też  w necie,  że niektórzy bawią  się z  zamianą pionowych
haków w poziome (szlifierka + spawarka).  Jednak to zabawa dla tych co
mają  warsztat i  umiejętności.  Bez tego  nie  wyjdzie tanio.  Taniej
będzie kupić jakąś nową ramę.

--
Uzdrawiam
Paweł Suwiński