zwyczajna rama do ostrego koła?

Data: 2009-06-01 19:27:13
Autor: Paweł Suwiński
zwyczajna rama do ostrego koła?
Dnia pon, 01 cze 2009 tako rzecze Pietia:

Pytanie:

Czy normalna rama (Kalaharii 550) nada się do przeróbki na OK czy nie
bardzo? Będą problemy z naciągiem łańcucha?

Jeżeli to  rama z pionowymi hakami  to bym sobie darował.  Oprócz tych
mimośrodów (?) (o których nic nie wiem), aby w takiej ramie jakkolwiek
napiąć  łańcuch trzeba  mieszać na  raz ogniwami/półogniwami  łańcucha
oraz  doborem zębatek  tył/przód. Będzie  tylko kilka  takich ustawień
tarcza - koronka  - łańcuch (z ewentualnym użyciem  pół ogniwa), które
pozwoli uzyskać jakieś sensowne napięcie łańcucha.

Próbowałem  do klasycznego  treka  z hakami  pionowymi wsadzić  piastę
planetarną  i  ostatecznie  skończyłem   z  napinaczem,  bo  nie  taki
wychodził stosunek tarcza/koronka jak chciałem.

Widziałem, też  w necie,  że niektórzy bawią  się z  zamianą pionowych
haków w poziome (szlifierka + spawarka).  Jednak to zabawa dla tych co
mają  warsztat i  umiejętności.  Bez tego  nie  wyjdzie tanio.  Taniej
będzie kupić jakąś nową ramę.

--
Uzdrawiam
Paweł Suwiński