zwykła kłódka na szprychę kontra blok ada na tylne koło

Data: 2014-12-01 10:40:42
Autor: m
zwykła kłódka na szprychę kontra blok ada na tylne koło
Wiem że dla niektórych nie jest to żadne zabezpieczenie, ale planuję ciągle zakup blokady na tylne koło. Tylko jakoś tak się jeszcze nie zdarzyło żebym przechodził koło takiej w sklepie więc jeszcze nie kupiłem :)

Ale wczoraj mnie naszło, że przecież podobny praktyczny skutek powinno mieć zapięcie zwykłej szyfrowej kłódki za kilkanaście złotych na szprysze.

I pytanie - czy rzeczywiście? Czy ktoś używa kłódki na szprychę w ramach szybkiego zabezpieczenia przeciw kradzieży? Czy to się sprawdza?

Siłą rzeczy interesują mnie głównie opinie tych którzy uznają zabezpieczenia poniżej ulocka.

p. m.

Data: 2014-12-01 12:06:03
Autor: mbut
W dniu 01.12.2014, 10:40, m pisze:
[...]

Nie sprawdza się, bo złodziej weźnie rower pod pachę i pójdzie.
Ja mam inny sposób: mam dwa rowery jeden to dobry góral a drugi to Romet z przed 25 lat i tym Rometem jeżdzę po zakupy, Nikt go nie weźnie, stary, podrapany, nawet przedniej przerzutki nie posiada, takie tam gówno stare.

Data: 2014-12-01 03:15:04
Autor: gomspam
zwyk³a k³ódka na szprychê kontra blokada na tylne ko³o
W dniu poniedzia³ek, 1 grudnia 2014 12:06:13 UTC+1 u¿ytkownik mbut napisa³:
Nie sprawdza siê, bo z³odziej we¼nie rower pod pachê i pójdzie.

¯yczê powodzenia z³odziejowi w taszczeniu mojego 20+ kilowego holendra.

Taka podkowa, jako zabezpieczenie "na chwilê" (np. zakupy w osiedlowym warzywniaku), spe³nia siê idealnie.

Data: 2014-12-01 12:33:12
Autor: mbut
W dniu 01.12.2014, 12:15, gomspam@gmail.com pisze:
[...]

dla dobrego z³odzieja to nie problem:)

Data: 2014-12-01 09:05:21
Autor: rmikke
zwyk³a k³ódka na szprychê kontra blokada na tylne ko³o
W dniu poniedzia³ek, 1 grudnia 2014 12:06:13 UTC+1 u¿ytkownik mbut napisa³:

Ja mam inny sposób: mam dwa rowery jeden to dobry góral a drugi to Romet z przed 25 lat i tym Rometem je¿dzê po zakupy, Nikt go nie we¼nie, stary, podrapany, nawet przedniej przerzutki nie posiada, takie tam gówno stare.

Parê lat temu kto¶ opisywa³ przypadek roweru pozostawionego
w ¶rodku lasu na 40 minut. Pordzewia³ego i z pêkniêt± rama.
Te¿ znik³.

To mówisz, ¿e Twojego Rometa nikt nie zechce... Hmmm...

Data: 2014-12-01 18:19:00
Autor: mbut
W dniu 01.12.2014, 18:05, rmikke pisze:
[...]

Dobry powód, aby go jednak zamykaæ,ten Romet nie jest w najgorszym stanie, stary, podrapany ale sprawny tylko hamulce do kitu (hamujê a on dalej jedzie:)), nie to co w góralu hamulce hydrauliczne.

Data: 2014-12-01 20:19:22
Autor: Krycha
W dniu 2014-12-01 18:05, rmikke pisze:
[...]

(...)

Widaæ las czy¶cili z³omiarze, bior± wszystko co metalowe ;-)

Krycha.

Data: 2014-12-01 13:23:23
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 1 Dec 2014, mbut wrote:

Nie sprawdza siê, bo z³odziej we¼nie rower pod pachê i pójdzie.

  Zdarza siê, ale:
1. wiêkszo¶æ mi znanych polega³a na spuszczeniu z oka "na chwilê"
  (przed sklepem itp) raczej przez przypadkowego z³odzieja, a nie
  "specjalisty" z ciê¿arówk±, lub kradzie¿y z piwnicy (a to ju¿
  nie ta kategoria o której dyskutujemy)
2. mi "podkowa" uratowa³a rower przed przypadkowym z³odziejem,
  owszem, wzi±æ wzi±³, ale prêdko¶æ przelotow± mia³ jakby nie tê
  i jedno piêtro plus kilkadziesi±t metrów przewagi to by³o za ma³o
  aby znikn±æ z rowerem (porzuci³ i uciek³ "swoj± osob±").
   Fakt, w jednym momencie (skrzy¿owanie, echo od budynków) to
  przechodnie wskazali mi kierunek.

Ja mam inny sposób: mam dwa rowery jeden to dobry góral a drugi to Romet
z przed 25 lat i tym Rometem je¿dzê po zakupy,

  Te¿ mam Waganta, ale pic w tym, ¿e "zakupy" obejmuj± u mnie promieñ
kilkunastu km - po pietruszkê i ciastka 20m mogê wyj¶æ piechot± ;),
jakie¶ tam sklepy mam w promieniu 250m (te¿ nie warto wyci±gaæ roweru,
no chyba ¿e po worek materia³ów budowlanych wypadnie skoczyæ :P),
ale przecie¿ na tym siê nie koñczy.
  A > 10 km Wagantem nie pojadê, chyba ¿e z czê¶ciami Gianta do serwisu ;)

Nikt go nie we¼nie, stary,

  Optymista :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-12-01 13:09:38
Autor: Gotfryd Smolik news
zwykła kłódka na szprychę kontra blok ada na tylne koło
On Mon, 1 Dec 2014, m wrote:

Ale wczoraj mnie nasz³o, ¿e przecie¿ podobny praktyczny skutek powinno mieæ zapiêcie zwyk³ej szyfrowej k³ódki za kilkana¶cie z³otych na szprysze.

  Mam pytanie - ile maksymalnie szprych urwa³e¶ naraz na jednym kole?
  Bo ja cztery.
  Fakt, ze felga by³a stalowa (Wagant), ale dojecha³em na niej do domu.
  Na alu z urwan± jedn± szprych± musia³em ju¿ zdj±æ b³otnik, aby jechaæ,
to inna sprawa.
  Ergo, pytanie pomocnicze brzmi: "ile szprych mo¿e obj±æ k³ódka".
  Na mój gust, du¿a k³ódka zapiêta blisko osi(!), aby obj±æ wiele szprych,
ma prawo dzia³aæ podobnie do:
http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=podkowa&search_scope=category-16430
http://allegro.pl/akcesoria-zabezpieczenia-16430?order=m&string=axa+defender

  K³ódka ma jedn± zasadnicz± wadê: WYGODA.
  "Podkowa" jest zapinalna w czasie ni¿szym od sekundy, poniewa¿ dodatkowo
stabilizuje rower (w razie po¶lizgu podpórki uniemo¿liwia odjazd ko³a,
co w wiêkszo¶ci przypadków blokuje przewrócenie siê roweru), ³atwo
o nawykowe blokowanie przy odchodzeniu od roweru "na chwilê".
  Przy k³ódce tak dobrze nie ma, to jednak chwila zabawy.
  Dodam, ¿e w "podkowie" kategorii "za 10 z³" (mia³em tak±)
próba ruszenia po zapomnieniu otwarcia skoñczy³a siê otwarciem
onej¿e podkowy :) (szprycha wytrzyma³a), acz jechaæ ci±gle siê
nie da³o, niemniej polecam uwadze (blacha z puszki konserw widaæ
jest za cienka ;)) - jaka¶ minimalna grubo¶æ blachy oraz rdzenia
jest jednak konieczna.

Si³± rzeczy interesuj± mnie g³ównie opinie tych którzy uznaj± zabezpieczenia poni¿ej ulocka.

  :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-12-01 17:55:31
Autor: m
On Mon, 1 Dec 2014, m wrote:

Ale wczoraj mnie nasz³o, ¿e przecie¿ podobny praktyczny skutek powinno mieæ
zapiêcie zwyk³ej szyfrowej k³ódki za kilkana¶cie z³otych na szprysze.

   Mam pytanie - ile maksymalnie szprych urwa³e¶ naraz na jednym kole?

Nie widzê zwi±zku, ale nie zdarzy³o mi siê jeszcze nigdy urwaæ szprychy.
[...]
   Ergo, pytanie pomocnicze brzmi: "ile szprych mo¿e obj±æ k³ódka".

Chyba rozumiem do czego zmierzasz, chodzi Ci o to ¿e z³odziej mo¿e wzi±æ i urwaæ szprychê i po prostu pojechaæ?

[...]

Mniej jednak ni¿ zapinanie link±. My¶la³em o takiej k³ódce:

http://www.leroymerlin.pl/zabezpieczenie-domu/zamki-klodki-wkladki/klodki/klodka-jarzmowa-721-50-b-abus,p133672,l1124.html

p. m.

Data: 2014-12-01 22:57:14
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 1 Dec 2014, m wrote:

Chyba rozumiem do czego zmierzasz, chodzi Ci o to ¿e z³odziej mo¿e wzi±æ
i urwaæ szprychê

....albo przeci±æ, brzeszczotem nie problem.

i po prostu pojechaæ?

  Jeszcze k³ódkê musi przywi±zaæ "czym¶", ¿eby siê nie pa³êta³a w ¶rodku
ko³a, ale w zasadzie tak. Kawa³ek ta¶my albo tego czego¶ "ogrodowego"
(plastik z cienkim rdzeniem z drutu), przywi±zujesz do ramy lub
baga¿nika, pozostawiaj±c na tym co obejmowa³a (ale bez szprych)...

Mniej jednak ni¿ zapinanie link±. My¶la³em o takiej k³ódce:

http://www.leroymerlin.pl/zabezpieczenie-domu/zamki-klodki-wkladki/klodki/klodka-jarzmowa-721-50-b-abus,p133672,l1124.html

  Jasne.
  "Problem miejsca przypiêcia" do rozwa¿enia.

pzdr, Gotfryd

zwykła kłódka na szprychę kontra blok ada na tylne koło