zwykła kłódka na szprychę kontra blok ada na tylne koło

Data: 2014-12-01 13:09:38
Autor: Gotfryd Smolik news
zwykła kłódka na szprychę kontra blok ada na tylne koło
On Mon, 1 Dec 2014, m wrote:

Ale wczoraj mnie naszło, że przecież podobny praktyczny skutek powinno mieć zapięcie zwykłej szyfrowej kłódki za kilkanaście złotych na szprysze.

  Mam pytanie - ile maksymalnie szprych urwałeś naraz na jednym kole?
  Bo ja cztery.
  Fakt, ze felga była stalowa (Wagant), ale dojechałem na niej do domu.
  Na alu z urwaną jedną szprychą musiałem już zdjąć błotnik, aby jechać,
to inna sprawa.
  Ergo, pytanie pomocnicze brzmi: "ile szprych może objąć kłódka".
  Na mój gust, duża kłódka zapięta blisko osi(!), aby objąć wiele szprych,
ma prawo działać podobnie do:
http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=podkowa&search_scope=category-16430
http://allegro.pl/akcesoria-zabezpieczenia-16430?order=m&string=axa+defender

  Kłódka ma jedną zasadniczą wadę: WYGODA.
  "Podkowa" jest zapinalna w czasie niższym od sekundy, ponieważ dodatkowo
stabilizuje rower (w razie poślizgu podpórki uniemożliwia odjazd koła,
co w większości przypadków blokuje przewrócenie się roweru), łatwo
o nawykowe blokowanie przy odchodzeniu od roweru "na chwilę".
  Przy kłódce tak dobrze nie ma, to jednak chwila zabawy.
  Dodam, że w "podkowie" kategorii "za 10 zł" (miałem taką)
próba ruszenia po zapomnieniu otwarcia skończyła się otwarciem
onejże podkowy :) (szprycha wytrzymała), acz jechać ciągle się
nie dało, niemniej polecam uwadze (blacha z puszki konserw widać
jest za cienka ;)) - jakaś minimalna grubość blachy oraz rdzenia
jest jednak konieczna.

Siłą rzeczy interesują mnie głównie opinie tych którzy uznają zabezpieczenia poniżej ulocka.

  :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-12-01 17:55:31
Autor: m
On Mon, 1 Dec 2014, m wrote:

Ale wczoraj mnie naszło, że przecież podobny praktyczny skutek powinno mieć
zapięcie zwykłej szyfrowej kłódki za kilkanaście złotych na szprysze.

   Mam pytanie - ile maksymalnie szprych urwałeś naraz na jednym kole?

Nie widzę związku, ale nie zdarzyło mi się jeszcze nigdy urwać szprychy.
[...]
   Ergo, pytanie pomocnicze brzmi: "ile szprych może objąć kłódka".

Chyba rozumiem do czego zmierzasz, chodzi Ci o to że złodziej może wziąć i urwać szprychę i po prostu pojechać?

[...]

Mniej jednak niż zapinanie linką. Myślałem o takiej kłódce:

http://www.leroymerlin.pl/zabezpieczenie-domu/zamki-klodki-wkladki/klodki/klodka-jarzmowa-721-50-b-abus,p133672,l1124.html

p. m.

Data: 2014-12-01 22:57:14
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 1 Dec 2014, m wrote:

Chyba rozumiem do czego zmierzasz, chodzi Ci o to że złodziej może wziąć
i urwać szprychę

....albo przeciąć, brzeszczotem nie problem.

i po prostu pojechać?

  Jeszcze kłódkę musi przywiązać "czymś", żeby się nie pałętała w środku
koła, ale w zasadzie tak. Kawałek taśmy albo tego czegoś "ogrodowego"
(plastik z cienkim rdzeniem z drutu), przywiązujesz do ramy lub
bagażnika, pozostawiając na tym co obejmowała (ale bez szprych)...

Mniej jednak niż zapinanie linką. Myślałem o takiej kłódce:

http://www.leroymerlin.pl/zabezpieczenie-domu/zamki-klodki-wkladki/klodki/klodka-jarzmowa-721-50-b-abus,p133672,l1124.html

  Jasne.
  "Problem miejsca przypięcia" do rozważenia.

pzdr, Gotfryd

zwykła kłódka na szprychę kontra blok ada na tylne koło