życie bez meldunku

Data: 2014-11-23 21:41:10
Autor: marek
życie bez meldunku
Czy jest możliwe (sensowne) życie w Polsce bez zameldowania (stałego lub tymczasowego)? Mam na myśli praktyczne aspekty takiego funkcjonowania: czy w bankach nie robią problemów, czy da się wziąć kredyt, założyć konto itp.

Marek

Data: 2014-11-23 21:47:41
Autor: kern
życie bez meldunku
W dniu 2014-11-23 o 21:41, marek pisze:
[...]

Witam, Gdy zakładałem konto w banku to była opcja czy z meldunkiem czy bez. Więc konto raczej można, możliwe , że nie w każdym banku

-- -

Data: 2014-11-24 00:48:05
Autor: Arek
życie bez meldunku
W dniu 2014-11-23 21:41, marek pisze:
[...]

Żyję bez meldunku od kilkunastu lat i spokojnie się daje.
Ba! Jest coraz łatwiej bo coraz częściej - jeśli już musisz - podajesz "miejsce zamieszkania" a nie "zameldowania".

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2014-11-24 00:53:57
Autor: Tomasz Wójtowicz
życie bez meldunku
[...]

U mnie w banku zawsze proszą o dowód osobisty. Nie wiem, jak wygląda sprawa adresu w dowodzie u osoby de iure bezdomnej.

Poza tym, o ile jeszcze na konto mogą przymknąć oko, bo to są twoje pieniądze, to na pewno bez adresu zameldowania kredytu się nie weźmie.

Data: 2014-11-24 10:10:17
Autor: Stokrotka
życie bez meldunku

U mnie w banku zawsze proszą o dowód osobisty. Nie wiem, jak wygląda
sprawa adresu w dowodzie u osoby de iure bezdomnej.

NIe ma adresu, i już.
W banku robią trudności, ale do pszebrnięcia.
Gożej z wyborami. Poszłam  by mnie dopisali do listy wyborcuw,
by mieć faktyczne prawo głosu.
NIe dało się, użędniczka odmuwiła dopisania do listy.
W wyborah nie dano mi możliwości skreślenia tego i owego.
Powiedziała, że jakiś adres muszę podać, a ja podałam jako bezdomna tylko dzielnicę o tej samej nazwie co najmniejszy okręg= komisja obwodowa.

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' animacja dowód Tw Pitagorasa
bez mnożenia,

Data: 2014-11-24 01:00:21
Autor: the_foe
życie bez meldunku
[...]

wszyscy musza sie i tak dostosować, od 1 stycznia 2016 roku definitywnie znika pojęcie meldunku:

Art. 78.

@foe_pl

Data: 2014-11-24 10:04:11
Autor: tck
życie bez meldunku

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:m4ttku$90i$1mx1.internetia.pl...
[...]

a od 1 stycznia 2015 w wydawanych dowodach osobistych zniknie m.in. adres zameldowania

https://www.msw.gov.pl/pl/aktualnosci/12254,Nowy-wzor-dowodu-osobistego.html

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Data: 2014-11-25 00:23:49
Autor: Uzytkownik
życie bez meldunku
W dniu 2014-11-24 10:04, tck pisze:

[...]

Nie przejmuj się. Już obecnie na każdym skrzyżowaniu i nie tylko są zainstalowane kamery, a gdzieniegdzie oprogramowanie do rozpoznawania osób.
Ponadto większość osób już i tak jest dobrowolnie inwigilowana. Władze mają narzędzia, dzięki którym mogą wiedzieć o każdym "gdzie, kiedy i co robili".

Data: 2016-05-02 07:51:54
Autor: ąćęłńóśźż
życie bez meldunku
No i jak, zniknęły???
Razem z ciepłą wodą w kranie?

-- -- -

Data: 2016-05-02 10:58:26
Autor: Liwiusz
życie bez meldunku
W dniu 2016-05-02 o 07:51,  ąćęłńóśźż pisze:
No i jak, zniknęły???
Razem z ciepłą wodą w kranie?

Przepraszam za trudne słowa - sprawdź, pomyśl...

--
Liwiusz

Data: 2016-05-10 23:57:47
Autor: rg
życie bez meldunku
Mon, 2 May 2016 07:51:54 +0200, w <ng6ptr$aje$1@node1.news.atman.pl>,
ąćęłńóśźż <nie@dla.spamerow> napisał(-a):

> [...]

Więc czy ma sens meldować się? Bo aktualnie jestem wymeldowany zewsząd :)

Data: 2016-05-14 10:55:56
Autor: witek
życie bez meldunku
On 5/10/2016 4:57 PM, rg wrote:
[...]

USTAWA
z dnia 23 lipca 2015 r.
o zmianie ustawy o ewidencji ludności

W ustawie z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2015 r. poz. 388) użyte w art. 74-78
wyrazy ,,1 stycznia 2016 r." zastępuje się wyrazami ,,1 stycznia 2018 r.".

i tak dalej i tym podobnie etc.

:)

meldunek coraz mniej jest do czegokolwiek potrzebny, ale mi sie bez meldunku np nie udało zarejestrowac samochodu.

Data: 2016-05-15 10:33:45
Autor: ąćęłńóśźż
życie bez meldunku
Czasami się przydaje, przykładowo do karty parkingowej w centrum miasta (ale to można zwykle załatwić zameldowaniem czasowym).
Ciekaw jestem, czy łatwo uzyskać prawo jazdy bez żadnego meldunku.
Banki, telekomy (o, jak wprowadzą rejestrację kart przedpłaconych).
BTW przed skorzystaniem z automatu telefonicznego będzie trzeba się wylegitymować, takie PiS-owskie "rozmowy kontrolowane dla wierzących" ;-)

-- -- -
Więc czy ma sens meldować się?

Data: 2016-05-15 19:32:44
Autor: Tomasz Chmielewski
życie bez meldunku
On 05/15/2016 05:33 PM,  ąćęłńóśźż wrote:
Czasami się przydaje, przykładowo do karty parkingowej w centrum miasta (ale to można zwykle załatwić zameldowaniem czasowym).
Ciekaw jestem, czy łatwo uzyskać prawo jazdy bez żadnego meldunku.

Ja miałem problem z uzyskaniem międzynarodowego prawa jazdy.

Urzędnicy się upierali, że koniecznie musi być zameldowanie, choć nie potrafili podać podstawy prawnej.

Musiałem przyjść "uzbrojony" w wydruki aktów prawnych, które stanowią, co jest potrzebne do uzyskania międzynarodowego prawa jazdy (nie ma tam wymagań meldunkowych), rozmową z dyrektorką urzędu i koniecznością podpisania świstka papieru, że naprawdę nie mam meldunku.

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2014-12-11 10:26:15
Autor: witek
Ĺźycie bez meldunku
the_foe wrote:
[...]

Nie zniknie.
Wlasnie planuja znowelizowac nowelizację do nowelizacji i przesunac zniesienie meldunku na czas dalej nieokreslony.

życie bez meldunku