zydokomunista Michnik: "Polsce bez Rosji będzie tr udniej"

Data: 2011-05-23 00:10:59
Autor: Inc
zydokomunista Michnik: "Polsce bez Rosji będzie tr udniej"

  Michnik: bez Rosji Polsce będzie trudniej

- Rosja może bez nas bardzo dobrze żyć, ale Polsce bez Rosji będzie trudniej – twierdzi Adam Michnik w wywiadzie udzielonym prokremlowskiej „Rossijskiej Gaziecie”.

Redaktor naczelny „Gazety Wyborczej” był gościem jednego z cyklu „śniadań biznesowych”. Oto niektóre jego „złote myśli” na temat obecnych stosunków polsko – rosyjskich. „Rossijskaja Gazieta” zamieszcza je w streszczeniu wywiadu, który ukaże się niebawem na łamach rządowego dziennika:

Nie ma jednej Polski, tak jak nie ma jednej Rosji. Dla absolutnej większości ludzi w Polsce jest jasne, co się stało w Smoleńsku. Ten idiotyczny pomysł, iż rosyjski premier wraz z polskim premierem zmówili się, by zabić polskiego prezydenta to po prostu brednie. Były różne problemy wokół raportu MAK. Istnieje teza, iż jakaś wina leży po stronie kontrolerów lotów. Ale jasne, że nawet jeżeli coś tam nie było w porządku, piloci nie powinni byli lądować (...)

Myślę, że są dwa problemy. Pierwszy – czego chce wasz i nasz rząd. I drugi – czego chcą nasze społeczeństwa. Jestem przekonany, iż absolutna większość w polskim rządzie to pragmatycy. Nie ma rusofobów ani szowinistów. Oni myślą poprawnie, bez złudzeń. Wracając od społeczeństwa, to opowiem anegdotę, którą usłyszałem od rosyjskiego dyplomaty w Warszawie. Wcześniej pracował w Finlandii i opowiedział mi, że tam gdy spotykasz ludzak rzeczywiście było w Warszawie w czasach IV RP, jak w Polsce nazywa się okres, gdy rządził PiS.

Bałem się, że w Polsce po upadku Związku Radzieckiego będą antyrosyjskie pogromy. Nie było ani jednego takiego incydentu. W związku z tym, jestem stuprocentowo pewny, iż w polskim społeczeństwie też rusofobów nie ma.

Co do przyszłości, jestem ostrożnym optymistą. Na Kremlu nie ma pomysłu, żeby rozpalać konflikt z Polską. Reakcje są spokojne, oni zrozumieli, iż Polską nie rządzą wariaci. Również polskie władze zrozumiały, iż z punktu widzenia Rosji Polska jest małym problemem. Duże problemy – to Chiny, Unia Europejska, USA, Indie. Ale z perspektywy Polski Rosja jest wielkim wyzwaniem. Inaczej mówiąc, Rosja może bardzo dobrze żyć bez Polski, ale Polsce bez Rosji będzie trudniej.

Olga Alehno
Źródło: www.rg.ru

Data: 2011-05-23 09:31:24
Autor: Leprechaun
zydokomunista Michnik: "Polsce bez Rosji b?dzie trudniej"

Uytkownik "Inc" <gfhf@lljl.pl> napisa w wiadomoci news:ircq93$iul$2dont-email.me...

 Michnik: bez Rosji Polsce będzie trudniej  Olga Alehno
Źródło: www.rg.ru

Co to za jedena ta Alheno? Czyby jedna z tych do ktrych prezes wygasza ordzie?

BomBel

zydokomunista Michnik: "Polsce bez Rosji będzie tr udniej"