zyski kapitalowe a surowce

Data: 2010-03-28 13:44:57
Autor: ViRuS
zyski kapitalowe a surowce
Jak to jest z zyskami kapitalowymi na surowcach? Jesli załóżmy kupilem kiedyś trochę złota po cenie 1000zł/uncje a teraz chce sprzedać za 3000zł/ uncje to musze placic jakies podatki od zysków? CO jesli nie mam zadnych dowodów zakupu?

Pozdr,L.

Data: 2010-03-29 11:10:36
Autor: Dombrek
zyski kapitalowe a surowce

Użytkownik "ViRuS" <bleble@bleble.pl> napisał w wiadomości news:honfju$6j4$1inews.gazeta.pl...
[...]

Kupiłeś fizycznie w sztabkach/monetach? Jeśli fizycznie, to rozliczenie powinno być zgodne z ogólnymi zasadami opodatkowania i wlicza się w dochód z pracy (podatek progresywny). Tak samo jest, gdybyś kupował waluty w kantorze i sprzedawał po wyższych cenach.
Ale wiadomo, że jak się to robi fizycznie i do tego anonimowo (np. w kantorze nikt o nazwisko nie pyta), to nie ma szans na sprawdzenie takiej osoby czy powinna zapłacić podatek czy nie.
Jeśli jednak złoto kupiłeś i jesteś gdzieś zarejestrowany pod nazwiskiem, to wtedy lepiej zapytać US co zrobić, ale na 99% zapłacisz podatek od zysku (gorzej jeśli nie masz dowodu zakupu, bo wtedy mogą Ci naliczyć cenę zakupu = 0zł i zapłacisz podatek nie od dochodu, ale od przychodu ze zbycia).
Jeśli złoto kupiłes jako instrument finansowy, to wtedy rozlicz to jak zwykłe pochodne.
Dombrek

Data: 2010-03-29 19:17:57
Autor: ViRuS
zyski kapitalowe a surowce

Użytkownik "Dombrek" <dombrek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hopqqe$m8h$1news.onet.pl...

[...]

Złoto fizyczne. Własciwie to dopiero kupuję i zastanawiam się co może ode mnie chcieć US za 20-30 lat kiedy je będę sprzedawał. Dzięki za odpowiedz.

Pozdr,L.

Data: 2010-03-29 19:56:36
Autor: Gonzo
zyski kapitalowe a surowce
ViRuS wrote:
Złoto fizyczne. Własciwie to dopiero kupuję i zastanawiam się co może ode mnie chcieć US za 20-30 lat kiedy je będę sprzedawał. Dzięki za odpowiedz.
Za 20-30 lat USa juz nie bedzie. (No chyba, ze ruski albo niemiecki masz na mysli). Hihi

http://PokonacRynek.blogspot.com - analiza techniczna, giełda, prognozy i przemyślenia.

zyski kapitalowe a surowce