A co z cenami niby identycznych produktów w Polsce i np. w Niemczech ?

Data: 2017-09-17 22:13:07
Autor: boukun
A co z cenami niby identycznych produktów w Polsce i np. w Niemczech ?
Produkty gorszego sortu. Unijna komisarz nie ma wątpliwości, że koncerny oszukują
Jogurt truskawkowy kupiony w Austrii będzie miał 40 proc. truskawek więcej, niż taki sam ze sklepu w Słowenii. Za to słoweńska Coca-Cola będzie miała więcej cukru i substancji słodzących niż jej austriacka odpowiedniczka. - Po raz pierwszy mówimy to głośno: to nieuczciwe - stwierdza unijna komisarz Věra Jourová.

Problem zauważyli nawet Brytyjczycy. O sprawie pisze "Guardian". Problem dotyczy bardzo szerokiego wachlarza produktów: od paluszków rybnych, przez napoje, przetwory aż po środki czystości. Do sklepów w krajach Europy Środkowo-Wschodniej mają trafiać gorsze produkty niż na półki na Zachodzie. Choć opakowanie i logo marki jest takie samo.

- Po raz pierwszy mówimy to głośno: to nieuczciwe. W wielu przypadkach jestem przekonana, że prawo zostało złamane, bo to jest zwykłe oszustwo - mówi gazecie Jourová.

Jourová, która w Komisji Europejskiej odpowiada za sprawiedliwość, sprawy konsumenckie i równość płci, zapowiedziała, że Komisja chce zmusić wielonarodowe koncerny do zaprzestania praktyk, które określiła jako wprowadzanie konsumentów we Wschodniej Europie w błąd. Sama pochodzi z Czech.

Guardian przypomina, że różnice w takich samych produktach na różnych rynkach zauważono dotąd w przypadku takich gigantów jak Lidl, Pepsi, Spar, Coca-Cola. Jourová ujawniła, że zbiera tego typu przykłady. Zastrzegła jednak, że na razie KE nie będzie głośno podawać nazw podmiotów, którym się przygląda. Nie ukrywa, że jest gotowa to zrobić, jeśli nie zmienią postępowania. - Jestem wystarczająco odważna - mówi.

- Widzimy rosnące niezadowolenie ludzi, którzy uważają, że muszą jechać za granicę, by kupić paluszki rybne zawierające mięso z ryby albo sok pomarańczowy zawierający pomarańcze. Frustracja narasta i powinniśmy temu przeciwdziałać - twierdzi.
W podobnym tonie wypowiadają się przedstawiciele Słowenii, Węgier, Czech, czy Bułgarii, gdzie porównano sprzedawane tam produkty do tych z zachodniej Europy. Swoje badania prowadzi też Chorwacja.

Producenci odpowiadają, że dostosowują swoje produkty do oczekiwań klientów w każdym kraju. Stąd bardziej słodkie napoje albo bardziej owocowe jogurty. W przypadku chemii gospodarczej albo środków czystości, mówią natomiast, że skład jest dostosowany do regionalnych uwarunkowań, jak np. twardość wody.

Często podnoszonym argumentem jest także cena - klienci z Europy Wschodniej oczekują tańszych produktów, natomiast ci z Zachodu wolą stawiać na jakość.

Komisarz widzi dwie opcje. Albo koncerny będą sprzedawać takie same produkty wszędzie, albo wyraźnie oznaczać te, które różnią się od oryginału. Jednak zastrzega, że woli to pierwsze rozwiązanie.

https://finanse.wp.pl/produkty-gorszego-sortu-unijna-komisarz-nie-ma-watpliwosci-ze-koncerny-oszukuja-6167189796489345a

nka
1h temu

Ci w biedniejszych krajach oczekuja produktow o dobrej jakosci bo dla nich cena jest i tak wyzsza w porownaniu do produktow rodzimych. Jezeli ktos kupuje zagraniczny jogurt za 30% wyzsza cene od tego rodzimego wyprodukowanego w kraju to oczekuje, ze ma byc zdrowszy, a nie tego "ze placi za tani w porownaniu do tego ile ten jogurt kosztuje na zachodzie".

Piotr
1h temu

A co z cenami niby identycznych produktów w Polsce i np. w Niemczech ? Dlaczego toffifee w Polsce kosztuje ok 50 % drożej jak w Niemczech ? tam ok 1 euro - u nas dobrze ponad 6 zł ( i to niby na promocji...) heh, żenada

Aga
1h temu

No i dobrze Wam ... latacie z tymi wypchanymi koszami po marketach i pseudo promocjach bogacąc Niemca, Francuza, który karmi was trucizną zaś rodzimym, polskim firmom nie dacie zarobić ani grosza. Już od dawna wybieram produkty małych, polskich firm oferowanych najczęściej w małych sklepikach. Ostatnio odkryłam pyszne masło, jogurty firmy znajdującej się w Skale nieopodal Krakowa

konkretny
13 min. temu

jeżeli w Polsce mamy te same produkt, ale gorszej jakości niż w np. Niemczech, czy Francji, to znaczy, że jesteśmy przez nich okradani i tyle w temacie

Data: 2017-09-18 07:40:02
Autor: Ciemny Lud
Użytkownik "boukun" <boukun@gmail.com> napisał w wiadomości news:opml0n$r18$1gioia.aioe.org...
[...]

Sprawa jest prosta. Przykładowy jogurt kosztuje w UE 3 euro, a w Polsce 3 zł więc koncerny nie maja zamiaru sponsorować ubogich krewnych.

CL

Data: 2017-09-18 08:40:23
Autor: boukun
Użytkownik "Ciemny Lud"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Rewe Bio Joghurt mild mindestens 3,8 % Fett
https://www.codecheck.info/essen/milch_milchprodukte/joghurt_natur/ean_4388844048195/id_833416/Rewe_Bio_Joghurt_mild_mindestens_3_8_Fett.pro

ab 0,99 Euro

https://shop.rewe.de/PD1144899

Takiego w Polsce nie dostaniesz, tak samo śmietany 38%...

boukun

Data: 2017-09-18 09:46:54
Autor: Ciemny Lud

Użytkownik "boukun" <boukun@gmail.com> napisał w wiadomości news:opnpor$aus$1gioia.aioe.org...
[...]

Wydaje mi się, że śmietanę 38% widziałem w jakimś sklepie ale nie będę się upierać. Twoim zdaniem za taką sytuację winny jest Tusk i PO czy Niemcy?

CL

Data: 2017-09-18 13:29:47
Autor: boukun
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Tusku się  Niemcami wiąże... Zresztą, ta sytuacja jest od sprzedania Polski przez żydokomuchów i ich neoliberalnej agentury okrągłego stołu...

http://www.grupy.banzaj.pl/Tak,na,poczatku,nas,okradali,23,1328670,2010_01.html

Tak na początku nas okradali
Pasta do zebow wg norm UE

Bedac ostatnio, jeszcze dwa tygodnie temu w Polsce, jadac do Swidnicy
zypomnialem zabrac z domu rodzicow w Jeleniej Gorze paste i szczoteczke do
zebow. Zmuszony zostac u tesciowej, poszedlem rano do kiosku kupic sobie nowe
przybory. W kiosku, pani powiedziala mi, ze nie ma polskich past, ani
szczoteczek do zebow, a w ogole, ma tylko paste "Colgate Herbal" i tej samej
firmy szczoteczki.
    Chcac, nie chcac, kupilem ta na okraglo reklamowana w "polskiej"
TEL-awizji, jedyna dostepna paste, za 5 zl z groszami. Za szczoteczke
zaplacilem 4 zl i cos tam. W sumie rowne 10 zl.
    Czy Polacy, ktorzy zarabiaja 10 razy mniej jak Niemcy, sa glupi, ze nie
produkuja juz tej przyjemnej pasty mietowej, ktora kosztowala grosze, czy to
normy UE wyparly polska paste i szczoteczke z naszego rynku?
    Dla ciekawosci podam, ze w Niemczech pasta dobrej jakosci "FRISCOdent"
(125 ml, przy czym Colgate Herbal zawiera 75 ml) kosztuje 0,79 Pfennig (1,58
zl), szczoteczki dwie w opakowaniu - 1,29 DM (2,58 zl).
    Pytam sie w takim razie "eu"rozjastow, czy to jest sluszna droga do
EU-Europy?

    Poniewaz ostatnio i cukier poszedl strasznie w gore (problemy, jakie
cukrowniom polskim, ostatnio wladze szykuja, wszyscy doskonale znaja),
informuje przy okazji, ze w Niemczech cukier kosztuje 1,69 DM (3,38 zl) za
kilogram. Przypominam, ze relacje zarobkow Niemcy-Polska, sa 10:1.
W krotkim czasie wiec, nie ma juz chyba w Polsce nawet produktow spozywczych,
ktore by byly tansze od produktow w Niemczech.
Nie trzeba chyba wyjatkowej wypobrazni, aby zrozumiec, ze cos tu nie gra.
    Niech zyja przyjazne narody, i Europa Wolnych Regionow. Prost!

boukun
http://home.t-online.de/home/boukun/
boukun@t-online.de

      Autor: buble947161882@aol.com (Buble947161882)
      Data: 24 października 2000 19:53:46

http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.soc.polityka&aid=6754965

boukun

Data: 2017-09-18 14:06:43
Autor: Ciemny Lud
Użytkownik "boukun" <boukun@gmail.com> napisał w wiadomości news:opoanf$19kb$1gioia.aioe.org...
[...]

Niby w jaki sposób?

Zresztą, ta sytuacja jest od sprzedania Polski przez żydokomuchów i ich neoliberalnej agentury okrągłego stołu...

Z tego co sobie przypominam, przy stole dzielącym łupy był któryś z Kaczyńskich. To Żydzi?

[...]

To wina Tuska i Merkel? Przecież teraz w Polsce rządzi PiS.

   Chcac, nie chcac, kupilem ta na okraglo reklamowana w "polskiej"
TEL-awizji, jedyna dostepna paste, za 5 zl z groszami. Za szczoteczke
zaplacilem 4 zl i cos tam. W sumie rowne 10 zl.

Spłukałeś się? ;-))

[...]

Co z tym wspolnego ma UE? Płace w PRL-pis są po prostu niskie.

   Poniewaz ostatnio i cukier poszedl strasznie w gore

Zapomniałeś o masle. Podwyżka rządowa!

Data: 2017-09-18 21:44:15
Autor: boukun
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Tak, artykuł ten napisałem na pl.soc.polityka 24 października 2000 19:53:46, a przypomniałem Data: 2010-01-15 18:09:57
W 2000 roku rządziła UDecja,  Tusk (KLD) to UDek! No i niemiecki wyrobnik...

boukun

Data: 2017-09-20 19:00:53
Autor: Budzik
A co z cenami niby identycznych produktów w Polsce i np. w Niemczech ?
Użytkownik Ciemny Lud ciemny.lud@kupi.to ...

Sprawa jest prosta. Przykładowy jogurt kosztuje w UE 3 euro, a w
Polsce 3 zł więc koncerny nie maja zamiaru sponsorować ubogich
krewnych.
Ale to przeciez nieprawda...
Zywnosc jest na zachodzie troche drozsza ale nie ma przełożenia takiego jak pokazałes.

--
Pozdrawia... Budzik
Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

Data: 2017-09-20 21:13:24
Autor: boukun
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Jest nawet często tańsza, co ja pokazałem... na jogurcie, którego w takiej jakości nawet nie uświadczy w Polsce...

http://www.se.pl/wiadomosci/polska/lista-produktow-ktore-kupisz-taniej-w-polsce-niz-w-niemczech_534949.html

http://www.gs24.pl/wiadomosci/region/art/5426890,w-niemczech-kupujemy-taniej-i-lepiej-cukier-i-telewizory,id,t.html

boukun

Data: 2017-09-20 18:16:07
Autor: japanizer
On Thursday, September 21, 2017 at 4:13:32 AM UTC+9, boukun wrote:
> [...]

Jest nawet często tańsza, co ja pokazałem... na jogurcie, którego w takiej jakości nawet nie uświadczy w Polsce...

A te głupie Niemce do Polski na zakupy przyjeżdżają!

Dobrze Marian Jurczyk przed laty mówił! Przyjeżdżają do nas autokarami niemieccy emeryci i WYKUPUJO NAM RZECZY W SKLEPACH! Trzeba z tym skończyć!

Data: 2017-09-21 10:00:56
Autor: Budzik
A co z cenami niby identycznych produktów w Polsce i np. w Niemczech ?
Użytkownik  japanizer@japanizer.org ...

[...]

Pewnie jak zwykle coś jest tansze, coś jest droższe, ale na pewno nie ma przełożenia 4x

--
Pozdrawia... Budzik
"To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

Data: 2017-09-21 10:01:01
Autor: Budzik
[...]

Ano widzisz.
A Ciemny Lud pisze, ze przełożenie jest 4x...

--
Pozdrawia... Budzik
"Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

Data: 2017-09-21 13:18:20
Autor: boukun
[...]

Kawecki to niemiecki wyrobnik, cały POwiec :)))))

boukun

A co z cenami niby identycznych produktów w Polsce i np. w Niemczech ?