Sprawdzony bagażnik dla roweru MTB

Data: 2010-01-29 13:36:37
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
Sprawdzony bagażnik dla roweru MTB
w odpowiedzi Bartosz na post news:hjsafi$6pk$1srv.cyf-kr.edu.pl z
Cz 28 sty 2010 16:30:37 pisze co nastepuje:
Poszukuję sprawdzonego tylniego bagażnika do roweru MTB, tak abym
mógł przewieźć na nim sakwę powiedzmy ok. 45 litrów. Czy ktoś z
szanownych grupowiczów ma jakieś doświadczenia w tym temacie i ew.
mógłby polecić jakiś sprawdzony bagażnik i ew. sakwę?

tubus + ortlieb

--
 o__,  -  Grzegorz Baltazar Kajdrowicz - www.rower.orbit.pl
 ,>_/-_-  "Możesz utracić wszystko, ale nikt nie zabierze ci tego,

Data: 2010-01-29 05:56:59
Autor: Michał Wolff
Sprawdzony bagażnik dla roweru MTB
On 29 Sty, 14:36, Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
<podroznik100@wytnij_wp.pl> wrote:

tubus + ortlieb

Tylko jeszcze zapominałeś dodać, że kosztują w sumie ponad 700zl, a to
dla wielu ma spore znaczenie. Ortlieb+ Tubus będzie nieco lepszy od
Crosso, ale będzie też zdecydowanie droższy. Jeśli roz[patrywać
stosunek jakości do ceny - to Crosso wypada jednak dużo lepiej.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-01-29 15:21:12
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Sprawdzony bagażnik dla roweru MTB
Michał Wolff bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
[...]

Z ciekawości: jak tam bagażnik Tubusa w soli, której na drogach pełno
obecnie?

Data: 2010-01-29 06:29:14
Autor: Michał Wolff
Sprawdzony bagażnik dla roweru MTB
On 29 Sty, 15:21, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

Z ciekawości: jak tam bagażnik Tubusa w soli, której na drogach pełno
obecnie?

A co ma być? Oczywiście rdzewieje lekko na miejscach gdzie zeszła
emalia - ale poza doznaniami estetycznymi nic to nie przeszkadza, mam
go już od 2007 roku, kolejną zimę. A jak komuś to przeszkadza - zawsze
może pomalować farbą typu Hammerite czy czymś podobnym.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-01-29 16:34:30
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Sprawdzony bagażnik dla roweru MTB
Michał Wolff bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
A co ma być? Oczywiście rdzewieje lekko na miejscach gdzie zeszła
emalia

No właśnie o to mi chodziło. To jednak wolę alu. ;-)

Data: 2010-01-29 09:31:14
Autor: Michał Wolff
Sprawdzony bagażnik dla roweru MTB
On 29 Sty, 16:34, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
> [...]

> emalia

No właśnie o to mi chodziło. To jednak wolę alu. ;-)

Do czasu aż pęknie. Rzadko bo rzadko - ale widziałem opisy pękniętnych
bagażników Crosso, Tubusa sobie nie przypominam. A naprawić na trasie
będzie trudniej, ja z bagażnikami alu (choć nie Crosso) mam bardzo złe
doświadczenia.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-01-29 20:47:46
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Sprawdzony bagażnik dla roweru MTB
Michał Wolff bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Do czasu aż pęknie. Rzadko bo rzadko - ale widziałem opisy pękniętnych
bagażników Crosso,

Czytałem w diabły relacji z wyjazdów i opinie o bagażnikach Crosso były
bardzo pozytywne. Możesz podrzucić jakiś link?
BTW, kiedyś Tubusa pewnie kupię, ale to w momencie, gdy będę miał dwa
rowery: jeden wyprawowy (i on będzie miał Tubusy) i jednego całorocznego
mieszczucha (z bagażnikiem Crosso, bo jednak nie zardzewieje).

Data: 2010-01-29 21:43:06
Autor: Menel
Sprawdzony bagażnik dla roweru MTB
Obecnie Crosso sprzedaje bagażniki tylko w rozmiarze "uniwersalnym" czyli na 28. Na 26 trzeba dokupić dwie blaszki za 18PLN.
Mała rzecz a wqrwia.  --

Data: 2010-01-29 23:10:49
Autor: Saurus
W dniu 2010-01-29 22:43, Menel pisze:
Obecnie Crosso sprzedaje bagażniki tylko w rozmiarze "uniwersalnym" czyli na
28. Na 26 trzeba dokupić dwie blaszki za 18PLN.
Mała rzecz a wqrwia.

Tak przy okazji, jakby się ktoś chciał zamienić to mam blaszki na 26" a potrzebny mi drugi komplet dłuższych.

Data: 2010-01-29 23:12:59
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Jak tam skibob?
Ja w niedzielę szaleję w Szczyrku.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-01-30 12:19:41
Autor: Saurus
W dniu 2010-01-29 23:12, Zygmunt M. Zarzecki pisze:
Jak tam skibob?
Ja w niedzielę szaleję w Szczyrku.

Narty przycięte, jeszcze muszę oddać do regeneracji (narty za 20 zł a serwis 50, interes życia :D). Poza tym jeszcze trzeba pospawać te trójkąty ale już sobie zrobiłem formy które to będą trzymać podczas spawania i teraz szukam kogoś kto to zrobi.

Data: 2010-01-30 01:19:29
Autor: Michał Wolff
Sprawdzony bagażnik dla roweru MTB
On 29 Sty, 20:47, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

Czytałem w diabły relacji z wyjazdów i opinie o bagażnikach Crosso były
bardzo pozytywne. Możesz podrzucić jakiś link?

http://www.koloroweru.pl/strony/_cmt_1.html&cid=528
http://www.grupy.banzaj.pl/Bagaznik,tylny,Crosso,czy,Topeak,17,915679,2009_08.html
(ostatni post)

Rzadko bo rzadko - ale pękają. Poza tym gwoli ścisłości warto dodać,
że to nie Crosso produkuje te bagażniki, a tajwański Massload (dlatego
co rusz są problemy z ich dostępnością). Crosso wsławiło się tym, że
chamsko przebijało dostępną nośność bagażnika z 25 na 35kg by dorównać
Tubusowi, bardzo wiele tych bagażników (mój również) ma wyraźnie
przebitą 2 na 3 :))
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-01-30 10:34:34
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[...]

Swojego czasu były spawane w Niemczech. Przynajmniej tak twierdziło Crosso.

Crosso wsławiło się tym, że
chamsko przebijało dostępną nośność bagażnika z 25 na 35kg by dorównać
Tubusowi, bardzo wiele tych bagażników (mój również) ma wyraźnie
przebitą 2 na 3 :))

O tym też słyszałem. Myślę, że na moim bagażniku jeździło ze 30kg w
porywach, wszystko gra. Więc jest dobrze.

Data: 2010-01-30 01:56:46
Autor: Michał Wolff
Sprawdzony bagażnik dla roweru MTB
On 30 Sty, 10:34, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

Swojego czasu były spawane w Niemczech. Przynajmniej tak twierdziło Crosso.

Bajki jakieś, może oni je tylko w Niemczech zamawiają. Tu jest strona
Massload, bagażnik figuruje pod numerem CL-905 A/T
http://www.cl-massload.com.tw/index.php?mo=CProductInfo&ac=product1_show&sn=39&num=32&ng=1
Nawet go w Polsce kupisz:
http://www.rowerystylowe.pl/bagaznik-massload-cl905-p-2375.html
I jak wół stoi, że ma nośność 25kg, to co robi Crosso jest zwyczajnie
nieuczciwe - nie są producentem tego sprzętu, a pozwalają sobie na
zwiększanie parametrów nośności.

O tym też słyszałem. Myślę, że na moim bagażniku jeździło ze 30kg w
porywach, wszystko gra. Więc jest dobrze.

To nie o to chodzi. Nawet jakbyś założył 50kg - to pewnie by się od
razu nie rozwaliło. Ale oni tego bagażnika nie produkują, a pozwalają
sobie na przebijajanie parametru dopuszczalnej nośności wyznaczonego
przez jego wytwórcę - a to jest zwykłą nieuczciwością. Bagażnik
fabrycznie jest produkowany do 25kg, nie 35kg - i klient powinien o
tym wiedzieć.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-01-30 08:31:33
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
Sprawdzony bagażnik dla roweru MTB
w odpowiedzi Michał Wolff na post news:5e35f316-8dbb-426c-bdac-
be1cd6d78d95@z26g2000yqm.googlegroups.com z Pt 29 sty 2010 18:31:14 pisze co nastepuje:

ja z bagażnikami alu (choć nie Crosso) mam bardzo złe
doświadczenia.

ja tez :(
ale na szczescie mialem zipki i "zwiazalem" popekany bagaznik alu

Data: 2010-01-30 08:30:04
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
w odpowiedzi Marek 'marcus075' Karweta na post news:14yl174yb22i1.dlgpedaluje.ile.moze z Pt 29 sty 2010 15:21:12 pisze co nastepuje:

Z ciekawości: jak tam bagażnik Tubusa w soli, której na drogach pełno
obecnie?

normalnie. jezdze caly czas i nie narzekam :)

Data: 2010-01-30 10:34:51
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Sprawdzony bagażnik dla roweru MTB
Grzegorz Baltazar Kajdrowicz bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne
skreślić):

Nie rdzewieje? :->

Data: 2010-02-02 22:49:04
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
Sprawdzony bagażnik dla roweru MTB
w odpowiedzi Marek 'marcus075' Karweta na post news:1xofufmmg5oku$.dlgpedaluje.ile.moze z So 30 sty 2010 10:34:51 pisze co nastepuje:

Nie rdzewieje? :->

a niech rdzewieje. mi to nie przeszkadza.

Data: 2010-01-30 08:29:30
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
m z Pt 29 sty 2010 14:56:59 pisze co nastepuje:
[...]

pytanie o cene? no chyba, ze przeoczylem

Data: 2010-01-30 02:03:01
Autor: Michał Wolff
Sprawdzony bagażnik dla roweru MTB
On 30 Sty, 09:29, Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
<podroznik100@wytnij_wp.pl> wrote:

> Tylko jeszcze zapomina e doda , e kosztuj w sumie ponad 700zl,
> a to dla wielu ma spore znaczenie. Ortlieb+ Tubus b dzie nieco
> lepszy od Crosso, ale b dzie te zdecydowanie dro szy. Je li
> roz[patrywa stosunek jako ci do ceny - to Crosso wypada jednak
> du o lepiej.

pytanie o cene? no chyba, ze przeoczylem

O cenie zawsze trzeba wspomnieć, bo bardzo zawęża grono odbiorców. To
tak jakby Cię ktoś spytał - jaki niezawodny samochód polecasz - a Ty
mu dajesz Mercedesa, tylko nie wspominasz ile kosztuje :))
A taki Volkswagen wiele gorszy nie będzie - a tańszy zdecydowanie. I
podobnia różnica jest między Crosso a Ortliebem i Tubusem. To ta
pierwsza firma wyraźnie dominuje na polskim rynku, właśnie ze względu
na świetny stosunek pomiędzy jakością i ceną. Ortlieby i Tubusy są
trochę lepsze, ale droższe są zdecydowanie, a większość braci
sakwiarskiej to studenci i zbędnym groszem nie śmierdzi, woli kasę
wydać na wyjazd, niż na nieco lepsze sakwy i bagażnik..
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-01-30 11:22:43
Autor: Bartosz

Użytkownik "Michał Wolff" <m-wolff@wp.pl> napisał w wiadomości news:1a90b778-daac-464d-9bd4-cb0e52aed95cp24g2000yqm.googlegroups.com...
> [...]

> roz[patrywa stosunek jako ci do ceny - to Crosso wypada jednak
> du o lepiej.

pytanie o cene? no chyba, ze przeoczylem

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -

To prawda, szczególnie, że ja z bagażnika i sakw będę korzystał jedynie w drodze "do" i "z" kawatery agroturystycznej. Potem tylko całodzienne wypady na górskie szlaki.

Anyway dzięki jeszcze raz wszystkim za cenne rady.

PS - zakupiłem już sakwy crosso classic wersja big, teraz jeszcze poluję na bagażnik.

Data: 2010-02-01 18:12:18
Autor: Niewe
Bartosz pisze:
PS - zakupiłem już sakwy crosso classic wersja big, teraz jeszcze poluję na bagażnik.

Trochę OT, ale ja swój upolowałem jakiś czas temu i podczas montażu trafiłem na taki kwiatek:
http://img535.imageshack.us/img535/7382/p1000836.jpg
Piłka do metalu albo wizyta w sklepie ze śrubkami załatwi sprawę, ale mimo wszystko trochę to dla mnie chore. W końcu to firma, która się specjalizuje w osprzęcie wyprawowym. Tak trudno zapamiętać, że po prawej stronie rowery zazwyczaj mają kasetę i śruba powinna być krótsza :/

Data: 2010-02-01 14:35:31
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 1 Lut, 18:12, Niewe <ni...@beztegoitamtegoo2.pl> wrote:
[...]
Jak się podłoży pręty od błotników to jest akurat :)

Data: 2010-02-02 22:47:26
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
Sprawdzony bagażnik dla roweru MTB
w odpowiedzi Michał Wolff na post news:1a90b778-daac-464d-9bd4-
cb0e52aed95c@p24g2000yqm.googlegroups.com z So 30 sty 2010 11:03:01 pisze co nastepuje:

[...]

jak sie ktos nie pyta to nie mowie ile kosztuje.
jak pada pytanie jakie cos, a nie jakie i za ile, to odpowiadam to co uwazam za dobre wg. mnie.