Zestaw komputerowy do photoshop

Data: 2009-10-18 10:35:36
Autor: Lukasz
Zestaw komputerowy do photoshop
Witam wszystkich

Blizej wszystkimi szczegolami komputerowymi zajmowalem sie kilka lat temu, od tamtego czasu korzystam tylko z laptopow i nie zaprzatam sobie glowy takimi drobiazgami :) Nadszedl jednak czas gdy musze dla kogos zlozyc zestaw.
Glowne wymagania to Photoshop/Flash i pozostale produkty Adobe. Zdecydowalem sie pojsc w platforme intela, core2quad. Cena ok 2100PLN, nachetniej z ProLine, bo mam blisko po odbior,
ale jesli bedzie jakies inne miejsce nie zaszkodzi. glowne kryterium
przy tym, to wszystkie czesci od jednego sprzedawcy, dostarczone w postaci zlozonego komputera.

Tutaj konfiguracja jaka zpelnia moje zalozenia. Jakie uwagi? sugestie?

Samsung 500GB 16MB HD503HI sATA-2 165,00
ASUS EN9500GT 512MB DDR2 HTDI PCI-E Magic 179,00
LG DVD Recorder GH-22NS50 Sata Black Oem 99,00
Kingston HyperX 2x2GB DDR2-1066 Tall HS Dual Chanel Kit CL5 Non-ECC KHX8500D2T1K2/4G 329,00
Intel Core 2 Quad Q9400 2,66 GHz 6MB cache s. 775 Box 665,00
be quiet! Pure Power L7-430W 219,00
Asmax karta bezprzewodowa PCI 711G 59,00
Gigabyte GA-EP45-UD3LR IP45 s.775 339,00
Xpower 3354 Mini Silver bez zasilacza 85,00

Calosc 2139

Chipset P45 wydaje mi sie rozsadnym wyborem ze wgledu na nowoczesnosc
i zaimplementowane mechanizmy oszczedzania energii (przynajmniej tak
wynika to z tego co wyczytalem :) pozdrawiam
Lukasz

Data: 2009-10-18 12:43:41
Autor: Jacek Kalinski
W artykule <0067e715$0$25471$c3e8da3@news.astraweb.com>, Lukasz napisał(a):

Tutaj konfiguracja jaka zpelnia moje zalozenia. Jakie uwagi? sugestie?

Samsung 500GB 16MB HD503HI sATA-2 165,00

Padł mi po niecałych 70 dniach. Bardzo słabej jako¶ci ma no¶nik.

Kingston HyperX 2x2GB DDR2-1066 Tall HS Dual Chanel Kit CL5 Non-ECC KHX8500D2T1K2/4G 329,00

Zastanów się jaki system operacyjny - je¶li windows x86, to nie wykryje
Ci pełnej pamięci. Ponadto niektóre osoby twierdz±, że sam system
x86 przy 4GB pamięci działa mniej stabilnie niż z 2GB.

be quiet! Pure Power L7-430W 219,00

To jaki¶ noname? Może jaki¶ inny, np: Amacrox?

Jacek

Data: 2009-10-18 14:46:42
Autor: Szarlih
Zestaw komputerowy do photoshop
Jacek Kalinski jest autorem poniższej notatki:

be quiet! Pure Power L7-430W 219,00
To jaki¶ noname? Może jaki¶ inny, np: Amacrox?

powiedz, że robisz sobie jaja...

--
Szarlih

Data: 2009-10-18 16:57:30
Autor: PSYLO
Jacek Kalinski pisze:
be quiet! Pure Power L7-430W 219,00
To jaki¶ noname? Może jaki¶ inny, np: Amacrox?

Tekst tygodnia :)

--
PSYLO

Data: 2009-10-18 19:28:11
Autor: Lukasz
On Sun, 18 Oct 2009 12:43:41 +0000, Jacek Kalinski wrote:

Samsung 500GB 16MB HD503HI sATA-2 165,00

Padł mi po niecałych 70 dniach. Bardzo słabej jakości ma nośnik.

vDon juz zwrocil mi uwage ze to tylko 5400, wiec poszukam czegos 7200
w podobnej cenie

Kingston HyperX 2x2GB DDR2-1066 Tall HS Dual Chanel Kit CL5 Non-ECC
KHX8500D2T1K2/4G 329,00

Zastanów się jaki system operacyjny - jeśli windows x86, to nie wykryje
Ci pełnej pamięci. Ponadto niektóre osoby twierdzą, że sam system x86
przy 4GB pamięci działa mniej stabilnie niż z 2GB.

WinXP 32bit firmowo obsluguje 3.25GB wiec 64bit system bedzie. po pierwszych testach zastanowie sie czy nie pojsc w 8GB i utworzyc jakis ramdysk

be quiet! Pure Power L7-430W 219,00

be quiet wydaje mi sie niezlym wyborem, eventualnie jakis tagan, chieftec czy cos w tym stylu. ale ten chyba spelni moje wymagania

Pozdrawiam
Lukasz

Data: 2009-10-20 10:12:28
Autor: Radosław Sokół
Jacek Kalinski pisze:
Tutaj konfiguracja jaka zpelnia moje zalozenia. Jakie uwagi? sugestie?

Samsung 500GB 16MB HD503HI sATA-2 165,00

Padł mi po niecałych 70 dniach. Bardzo słabej jako¶ci ma no¶nik.

I na podstawie *JEDNEGO* egzemplarza to oceniasz?

Lito¶ci. Mnie padło z sze¶ć Seagate swego czasu w ci±gu
pół roku. Rozumiem, że firma do skre¶lenia?

Zastanów się jaki system operacyjny - je¶li windows x86, to nie wykryje
Ci pełnej pamięci. Ponadto niektóre osoby twierdz±, że sam system
x86 przy 4GB pamięci działa mniej stabilnie niż z 2GB.

Niektóre osoby twierdz± też, że w takich przypadkach krowy
przestaj± nie¶ć jaja.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2009-10-21 09:44:37
Autor: Jacek Kalinski
W artykule <2009102008122800@grush.one.pl>, Radosław Sokół napisał(a):

Samsung 500GB 16MB HD503HI sATA-2 165,00

Padł mi po niecałych 70 dniach. Bardzo słabej jako¶ci ma no¶nik.

I na podstawie *JEDNEGO* egzemplarza to oceniasz?

2 egzemplarzy - ten co wrócił z serwisu (inny SN, czyli nie był on naprawiany) też zacz±ł w identyczny sposób padać, tyle, że
jego stan był cały czas monitorowany.

Lito¶ci. Mnie padło z sze¶ć Seagate swego czasu w ci±gu
pół roku. Rozumiem, że firma do skre¶lenia?

A czy ja napisałem gdziekolwiek, że mam co¶ do firmy?
Napisałem o tym modelu.
A co do "skre¶lania", to zależy jakie ma być zastosowanie.
Ale je¶li padło Ci 6 dysków z tej samej serii, to warto zastanowić się
nad zmian± modelu.

Niektóre osoby twierdz± też, że w takich przypadkach krowy
przestaj± nie¶ć jaja.

Nie podniecaj się tak, bo zaraz sam zniesiesz.
I nie rób NTG.

Jacek

Data: 2009-10-18 14:57:34
Autor: vDon
Lukasz wrote:

Glowne wymagania to Photoshop/Flash i pozostale produkty Adobe.

<cut>

Tutaj konfiguracja jaka zpelnia moje zalozenia. Jakie uwagi? sugestie?

Samsung 500GB 16MB HD503HI sATA-2 165,00

Hmm.. niskoobrotowy "magazynowy" dysk 5400 RPM użyty jako systemowy, i to w czymś mającym pracować jako odpowiednik stacji graficznej? Ten dla kogo składasz zestaw może przestać Cię lubić po takim wyborze.

[...]

Nie jestem uprzedzony do Realteka zabudowanego w tym Asmaksie, ale w zbliżonej cenie da się pewnie dorwać coś na czipsecie Atheros (np. z oferty TP-Link)? No chyba że ma to docelowo pracować w homogenicznej sieci "Realtek only" i korzystać z ichniejszego wielokanałowego trybu "Turbo".

pozdrawiam
Lukasz

Pozdr.

Data: 2009-10-18 19:23:30
Autor: Lukasz
On Sun, 18 Oct 2009 14:57:34 +0200, vDon wrote:

Samsung 500GB 16MB HD503HI sATA-2 165,00

Hmm.. niskoobrotowy "magazynowy" dysk 5400 RPM uĹĽyty jako systemowy, i
to w czymś mającym pracować jako odpowiednik stacji graficznej? Ten dla
kogo składasz zestaw może przestać Cię lubić po takim wyborze.

dzieki za zwrocenie uwagi, nie sadzilem ze sa dyski sata2 z 5400. oczywiscie rozejrze sie za czyms z 7200, docelowo raptor, ssd badz zwykle w raid

[...]

to nie musi miec specjalnych osiagow. jesli standardowe g bedzie na tym dzialac to w zupelnosci wystarczy

pozdrawiam
Lukasz

Data: 2009-10-19 03:16:52
Autor: nb
at Sun 18 of Oct 2009 14:57, vDon wrote:

Lukasz wrote:

[...]

A co takiego strasznego robi dysk 5400 RPM? Czy coĹ› gorszego
niĹĽ spowolnienie transferĂłw proporcjonalne do obrotĂłw?

Niedawno zauważyłem, że jedyne spośród parunastu dysków,
z którymi w ogóle nie było problemów, to oba dyski 5400 RPM.
I nawet jeśli miałyby chodzić na 3/4 gwizdka (w porównamiu
z 7200 RPM) to chyba nie jest tak Ĺşle. Przy okazji sÄ… cichsze
(to zauważyłem) i żrą mniej prądu, mniej się grzeją (tak przypuszczam).

--
nb

Data: 2009-10-19 07:10:53
Autor: PSYLO
nb pisze:
A co takiego strasznego robi dysk 5400 RPM? Czy coĹ› gorszego
niĹĽ spowolnienie transferĂłw proporcjonalne do obrotĂłw?

To już wystarczy, bo właśnie dysk będzie w tym zestawie "wąskim gardłem", na którym dodatkowe 25% mniej wydajności będzie szczególnie odczuwalne. Wszystko co piszesz to prawda, jednak tutaj szybkość stanowi najwyższy priorytet.

--
PSYLO

Data: 2009-10-19 07:36:59
Autor: Lukasz
Zestaw komputerowy do photoshop

A co takiego strasznego robi dysk 5400 RPM? Czy coĹ› gorszego niĹĽ
spowolnienie transferĂłw proporcjonalne do obrotĂłw?

Jesli moge miec 7200 w tej samej cenie to wybor jest prosty :) "darmowy" przyrost wydajnosci jest ok

Data: 2009-10-19 16:03:46
Autor: nb
at Mon 19 of Oct 2009 09:36, Lukasz wrote:

[...]

Jeśli. 7200 obrotowe są droższe od 5400 grubo więcej niż 25%.

--
nb

Data: 2009-10-19 14:19:28
Autor: Lukasz
On Mon, 19 Oct 2009 16:03:46 +0200, nb wrote:

Jesli moge miec 7200 w tej samej cenie to wybor jest prosty :)
"darmowy" przyrost wydajnosci jest ok

Jeśli. 7200 obrotowe są droższe od 5400 grubo więcej niż 25%.

widze w tej samej cenie dyski 7200 w proline wiec pojde w taki

Data: 2009-10-19 16:12:05
Autor: nb
at Mon 19 of Oct 2009 16:03, nb wrote:

[...]

Na wszelki wypadek sprawdziłem. Jednak ceny takie same
(albo jeszcze dziwniej mĂłj 5400RPM=175zĹ‚ a ten sam ale 7200 kosztuje  172)

--
nb

Data: 2009-10-19 16:56:13
Autor: Radosław Sokół
Zestaw komputerowy do photoshop
nb pisze:
Je¶li. 7200 obrotowe s± droższe od 5400 grubo więcej niż 25%.

Bez przesady. Dyski s± ¶miesznie tanie. Zastanawiać to się
można nad kupnem Raptora za ponad 1000 zł, a nie nad tym,
czy dysk ma kosztować 160 zł, czy 210 zł.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2009-10-19 16:16:24
Autor: vDon
nb wrote:

A co takiego strasznego robi dysk 5400 RPM? Czy coĹ› gorszego
niĹĽ spowolnienie transferĂłw proporcjonalne do obrotĂłw?

Przeczytaj jeszcze raz uważnie pytanie założyciela wątku, ze szczególnym uwzględnieniem do czego ma służyć komputer.

[...]

Jest to jak najbardziej zgodne z prawdą. Nowe serie "eko-dysków" 5400 RPM to świetne rozwiązanie tam, gdzie od osiągów ważniejsze są takie cechy jak cisza, energooszczędność i chłód. Sam używam takowych (produkcji Samsunga) w roli magazynów danych oraz montowanych w przenośnych obudowach 3.5". Moim zdaniem sprawdzają się tam idealnie. Jednak ze względu na ich ogólnie nieco słabsze osiągi (bynajmniej nie chodzi tylko o maksymalne transfery) nie poleciłbym ich nikomu do komputerów mających służyć głównie do obróbki grafiki. Po prostu nie ten komfort pracy.

Data: 2009-10-19 12:35:15
Autor: Wiesław
Dnia 18-10-2009 o 12:35 Lukasz napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Było niedawno... Jeżeli masz ochotę to przeczytaj ten w±tek i napisz
co my¶lisz o tym.
http://www.grupy.banzaj.pl/komputer,do,2200,wymiana,starych,bebechow,czy,caly,nowy,14,898933,2009_07.html

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-10-19 13:11:41
Autor: Lukasz
Zestaw komputerowy do photoshop
On Mon, 19 Oct 2009 12:35:15 +0200, Wiesław wrote:

Było niedawno... Jeżeli masz ochotę to przeczytaj ten wątek i napisz co
myślisz o tym.
http://www.grupy.banzaj.pl/
komputer,do,2200,wymiana,starych,bebechow,czy,caly,nowy,14,898933,2009_07.html

dzieki za linka. solidna porcja do poczytania :)

wnioski? hmm, moze jednak lepiej pojsc w szybszy dwurdzeniowy i dorzucic twardziela i RAID0 postawic (RAID od razu byl w planach stad plyta ktora go supportuje)

Data: 2009-10-19 13:30:24
Autor: januszek
Lukasz napisał(a):

wnioski? hmm, moze jednak lepiej pojsc w szybszy dwurdzeniowy i dorzucic twardziela i RAID0 postawic (RAID od razu byl w planach stad plyta ktora go supportuje)

IMHO to nie jest RAID tylko pseudo RAID ;)

j.

Data: 2009-10-19 14:17:43
Autor: Lukasz
On Mon, 19 Oct 2009 15:30:24 +0200, januszek wrote:

Lukasz napisał(a):

wnioski? hmm, moze jednak lepiej pojsc w szybszy dwurdzeniowy i
dorzucic twardziela i RAID0 postawic (RAID od razu byl w planach stad
plyta ktora go supportuje)

IMHO to nie jest RAID tylko pseudo RAID ;)

ale nadal lepsze niz nie RAID ;)

Data: 2009-10-20 05:49:37
Autor: januszek
Lukasz napisał(a):

IMHO to nie jest RAID tylko pseudo RAID ;)

ale nadal lepsze niz nie RAID ;)

Lepsze? w czym? j.

Data: 2009-10-20 06:25:05
Autor: Lukasz
Zestaw komputerowy do photoshop

IMHO to nie jest RAID tylko pseudo RAID ;)

ale nadal lepsze niz nie RAID ;)

Lepsze? w czym?

sugerujesz ze przyrostu predkosci nie ma zadnego stosujac nawet software RAID?

Data: 2009-10-20 08:24:12
Autor: januszek
Lukasz napisał(a):

Lepsze? w czym?

sugerujesz ze przyrostu predkosci nie ma zadnego stosujac nawet software RAID?

Niczego nie sugeruję tylko zapytałem w czym *konkretnie* pseudo-raid jest lepszy od pojedyńczego dysku? Bo, że w testach marketingowych to wiem.

j.

Data: 2009-10-20 08:39:12
Autor: Lukasz
On Tue, 20 Oct 2009 10:24:12 +0200, januszek wrote:

Niczego nie sugeruję tylko zapytałem w czym *konkretnie* pseudo-raid
jest lepszy od pojedyńczego dysku? Bo, że w testach marketingowych to
wiem.

RAID1 napewno bedzie bezpieczniejszy niz jeden dysk. najlepiej roznych producentow, zeby nie trafic na zla serie ;)

Data: 2009-10-20 09:10:55
Autor: januszek
Lukasz napisał(a):

[...]

Jeszcze lepiej, by każdy z dysków tkwił w innym komputerze, a każdy z tych komputerów rezydował w innym mie¶cie a może nawet w innym kraju? ;P

j.

Data: 2009-10-20 14:41:21
Autor: Wiesław
Dnia 20-10-2009 o 10:24 januszek napisał na pl.comp.pecet:

Niczego nie sugeruję tylko zapytałem w czym *konkretnie* pseudo-raid
jest lepszy od pojedyńczego dysku? Bo, że w testach marketingowych to
wiem.

Może jest trochę szybciej i trochę bezpieczniej?
Mam nadzieję, że link nie jest na Twojej "marketingowej" li¶cie.
http://www.nextmag.pl/index.php/artykul/aid/1161/t/po-dane-w-rajdowym-tempie-konfiguracja-pseudosprztowych-macierzy-raid

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-10-20 12:54:27
Autor: januszek
Wiesław napisał(a):

Może jest trochę szybciej i trochę bezpieczniej?

Konkretnie. Co jest szybciej? System szybciej startuje? RAW-wy się szybciej obrabia czy co? Co jest bezpieczniej?

Mam nadzieję, że link nie jest na Twojej "marketingowej" li¶cie. http://www.nextmag.pl/index.php/artykul/aid/1161/t/page_num/1

Z powyższego nic konkretnego nie wynika. Typowe newswowe ble, ble, ble z uzyciem "madrywch" slow na jednej stronie typu "grub" i "ahci" ;P

j.

ps. patrz i ucz sie jak sie skraca linki...

Data: 2009-10-20 15:05:28
Autor: Wiesław
Dnia 20-10-2009 o 14:54 januszek napisał na pl.comp.pecet:

[...]

No tak my¶lałem. Zastanów się co wniosłe¶ do dyskusji, oprócz
bezsensownych pytań, krytyki i pouczania innych.
Ty się pytasz bo nie wiesz, czy jeste¶ już tak m±dry, że już Ci
się nawet dzielić wiedz± z innymi nie chce?

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-10-20 14:42:01
Autor: nb
at Tue 20 of Oct 2009 10:24, januszek wrote:

Lukasz napisał(a):

[...]

Ja zrobiłem testy praktyczne.
Jest fizyczny dysk 1 z kartotekami a i b oraz fizyczny dysk 2.
Kopiowanie 1a -> 1b może być wolniejsze niż 1a ->2 -> 1b,
zależy od liczby i wielkości plików, fragmentacji dysków.
Nie koniecznie trzeba od razu RAID, ale można dobrze ustawić partycje, np. najmocniej używane na środkowych cylindrach), swapa wrzucić na inny
dysk niĹĽ system itp.

--
nb

Data: 2009-10-19 18:32:26
Autor: de Fresz
On 2009-10-19 15:11:41 +0200, Lukasz <lukasz@nowhere.com> said:

wnioski? hmm, moze jednak lepiej pojsc w szybszy dwurdzeniowy

Lepiej, bo póki co Szop z więcej niż 1 rdzenia korzysta w nielicznych operacjach.

i dorzucic
twardziela i RAID0 postawic

Można, tylko czy ma to sens w Twoim przypadku? RAID 0 jest fajny, jak się pracuje z wielkimi plikami (pokroju B1 czy innych siatek wielkoformatowych), gdzie pliki robocze przekraczaj± 1 GB, a czasem dochodz± i do 4. Ten Flash w pierwszym po¶cie sugeruje jednak jakby mniej wymagaj±ce zastosowania, więc to może być zwyczajny overkill.

de Fresz

Data: 2009-10-26 09:07:39
Autor: Marx
Zestaw komputerowy do photoshop
zainteresuj sie czy wybrana karta grafiki wspomaga sprzetowo PS-a.
Marx

Zestaw komputerowy do photoshop