numeracja faktur (rozdzial EU<->PL i na kontrahenta)

Data: 2011-01-07 04:11:35
Autor: Przemek
numeracja faktur (rozdzial EU<->PL i na kontrahenta)
Witam,
mam 90% sprzedazy z adnotacja "vat rozlicza nabywca" na 1dnego
kontrahenta (ja i kontrahent mamy nip eu) i z doskoku cos w PL
(generalnie uslugi informatyczne)

mamy nowy rok i chcialbym zmienic numeracje faktur tak aby ujac w niej
- czy to EU czy PL
- kontrahenta
- numeracja ciagla w obrebie kontrahenta
tu podgladnalem cos co mi odpowiada
http://www.grupy.banzaj.pl/wielowatkowa,numeracja,faktur,VAT,UE,25,196508,2010_02.html
- pisza ze ok (pytanie bylo w kontekscie firmy transportowej)

format: nr/kontrahent/rok/[EU/PL*)]
*) - w przyszlosci moze kody krajow albo ogolnie inne

przyklad
mam w EU 2 kontrahentow: KONTEU1 i KONTEU2
mam 1 PL: KONTPL1
mam 2 osoby prywatne w PL co chca FVAT (bez DG) Jan Kowalski, Franek
Kimono
=>osoby prywatne chce juz prowadzic jako jednego kontrahenta: PRIV

i wystawiam:
0001/KONTEU1/2010/EU (01.2010)
0002/KONTEU1/2010/EU (02.2010)
0001/KONTEU2/2010/EU (03.2010)
0003/KONTEU1/2010/EU (03.2010)
0001/PRIV/2010/PL (03.2010 - Jan)
0002/PRIV/2010/PL (04.2010 - Franek)
0001/KONTPL1/2010/PL (04.2010)

Co chce osiagnac?
- ukryc przed glownym kontrahentem skale mojej dzialalnosci dla innych
- dac sobie swobode co do wystawienia fvat zaleglej (jak "zuzyje"
numerek)

Jest ok? Jezeli nie to prosze o przyklad poprawnej numeracji - nie
ujalem w numeracji miesiaca (potrzebny?)
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2011-01-07 04:15:03
Autor: Przemek
numeracja faktur (rozdzial EU<->PL i na kontrahenta)
upps... nie 2010 a 2011 w numerach:)

dodam, ze do tej pory (2010) mialem numeracje nr/rok
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2011-01-07 13:39:36
Autor: Piotrek
On 2011-01-07 13:11, Przemek wrote:
Witam,
> [...]

Było już parę flejmów na ten temat, tak więc chyba nie poleci ;-)

Piotrek

Data: 2011-01-07 16:53:37
Autor: cef
Przemek wrote:

Co chce osiagnac?
- ukryc przed glownym kontrahentem skale mojej dzialalnosci dla innych

Tez z tego samego powodu prowadzilem kiedys
numeracje w dziwaczny sposób, chyba nawet w ramach danego
miesiaca - tak ze glówny kontrahent dostawal zawsze kolejne, albo zawsze pierwsza
w danym bloku. Nie pamietam dokladnie wg jakiej zasady, pare kontroli bylo (glównie z VAT )
i nikogo to nie zainteresowalo, ale wg mnie jesli napiszesz "instrukcje" do tego, to da sie
obronic, aleszkoly sa dwie: falenicka i .... i kazdy placi za siebie :-)

Data: 2011-01-07 22:58:36
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 7 Jan 2011, Przemek wrote:

[...]

  No i OK.

- dac sobie swobode co do wystawienia fvat zaleglej (jak "zuzyje"
numerek)

  A tego nie wolno :P, co faktu że się da nie zmieni ;)

Jest ok?

  Nikt nigdy nie podał podstaw do "przeciw", a cytowane interpretacje
też były pozytywne.
"Rozsądne" ścieżkowanie jest dopuszczone prawnie, bo *jakoś* musi być,
wystarczy sobie uświadomić że np. jeden sprzedawca może mieć wiele
punktów sprzedaży.
  I (na szczęście) ustawodawca postanowił nie uszczęśliwiać wystawców
faktur "wzorami", bo pewnie by do całego stosu przypadków nie pasowały,
wystarczy jakiś logiczny "wzór wystawiania".

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-08 02:13:11
Autor: Przemek
numeracja faktur (rozdzial EU<->PL i na kontrahenta)
przemyslalem i podzial na EU i PL nic mi nie daje, nie prowadze tez
takiej skali abym mial sie gubic w tonach wystawionych faktur wie
bedzie
nr/kontrahent/rok
Zakladam optymistycznie, ze nie ma zadnych przeciwskazan jezeli chodzi
o sam fakt zmiany numeracji z nowym rokiem...
Dziekuje i pozdrawiam,
Przemek

Data: 2011-01-08 13:08:10
Autor: 'Tom N'
numeracja faktur (rozdzial EU<->PL i na kontrahenta)
Przemek w

przemyslalem i podzial na EU i PL nic mi nie daje, nie prowadze tez
takiej skali abym mial sie gubic w tonach wystawionych faktur wie
bedzie
nr/kontrahent/rok

Ja bym kombinował z  rok/kontrahent/nr ze względu na sortowanie

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

numeracja faktur (rozdzial EU<->PL i na kontrahenta)